zondag 27 augustus 2017

explosief


olieverf op doek 

60x60

60x60

Beeldgrapje

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Joke

Bij deze heb ik gebruik gemaakt van de geboden gelegenheid
om een tipje van de sluier van jou als schilder op te lichten.
Als moeder heb je al een kunststuk in de vorm van Maaike afgeleverd
maar als schilder sta je ook je mannetje.
De veelheid aan inspiratiebronnen en de veelheid aan gebruikte materialen hebben me blij verrast
en verraden een fantasierijke en rijke geest die zich "makkelijk" schikt naar de gestelde opdracht.
"Explosief" doet zijn naam echt eer aan in die zin dat het de dreiging die van het tafereel uitgaat goed verwoordt.
Daarnaast spreekt me de losse penseelvoering me erg aan.
Wat ik begrepen heb van Maaike is dat je de meeste werken laat ontstaan
vanuit het niets dus zonder noemenswaardige voorbeelden.

Ik heb ook nog even de de werken van Anne mogen bewonderen.
De wereld van commentaar voorzien middels tekenen,
schilderen en andere technieken is blijkbaar in de familie ingebakken.

Leuk zo'n inkijkje in het leven van ...

Groet Luco

joke zei

Wat een leuke verrassing dit commentaar, Luco!
´Explosief' is inderdaad ontstaan zonder voorbeeld. Ik wilde 'beweging' schilderen en daarvoor eens een paletmes proberen. Toen het wolken werden daarop verdergegaan.
Met het mes bleek ik spontaner en sneller overweg te kunnen dan met een penseel.
Dit was in alle opzichten een explosie.